måndag 27 maj 2013

Stjärnglans över Skåne...igen


Det kanske är lite gamla nyheter, men om inget annat så vill jag påpeka att det återigen är lite stjärnglans över Skåne när det gäller att vara bra på cykelplanering. Tre städer på topp tio, känns bra. 

Jag har, och många med mig, varit lite halvkritiska till denna listning, mycket för att det bara visar vad kommunerna säger att de ska göra och inte visar vad som faktiskt görs, men jag tror nog att på något sätt visar den på kommunernas ambitioner och jag tror fortfarande att det är viktigt med tanke på att vi har en LÅNG väg kvar innan vi kan kalla oss en riktigt bra cykelnation.

De tio topplistade kommunerna av de 31 som granskades var
Cykla aktivt!
  1. Malmö
  2. Lund
  3. Gävle
  4. Halmstad
  5. Helsingborg
  6. Karlstad
  7. Linköping
  8. Växjö
  9. Sundsvall
  10. Västerås
Cykla aktivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails