fredag 25 mars 2011

Bloggen nu även på Facebook

Idag var det dags att hoppa upp på cykeln och återigen trampa de 25 kilometrarna från Malmö till Lund. Det var faktiskt ett tag sedan nu. Jag tror det var någon gång i början av januari som jag gjorde det sist, eller var det i slutet av december? Som sagt, det var länge sedan. Lite FÖR länge sedan! Det kändes riktigt bra och benen var pigga, för att inte tala om hur kroppen mådde när jag kom fram. Det var 6 grader, lite medvind och lätt duggregn. Jag kunde faktiskt inte ha önskat mig mycket bättre väder för en nypremiär.

Jag började använda Twitter för ett tag sedan (@malmolund). Jag har aldrig förstått poängen med Twitter och gör det kanske fortfarande inte fullt ut. En sak som är säker är dock att det var otroligt intressant att följa t.ex. japaner som bloggar om cykling under dagarna efter jordskalvet. Man fick en bild av vardagen i Japan efter katastrofen på ett mer jordnära sätt än den bild man får i media. Precis som man Twitter har jag dragit mig lite för att sätta igång bloggen på Facebook, men nu är det som sagt gjort. Gå gärna in och gilla ”Malmö – Lund på cykel” om ni gillar bloggen eller kanske bara cykling och vill vara med i byggandet av en bättre cykelnation. Det börjar bli en del mindre grupperingar, men ju fler vi blir desto bättre. Gilla-knappen finns även här ute till höger.

Cykla lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails