tisdag 22 februari 2011

Nyfiken på er läsare.

Det börjar bli ganska många läsare nu, det syns på statistiken. DEt är otroligt roligt, speciellt med tanke på att jag nu har börjat få kontakt med politiker och stadsplanerare. Det är också väldigt roligt att jag får mail och kommentarer genom bloggen. Det hjälper mig mycket i mitt tänkande kring cykling och speciellt i min kontakt med "dom som bestämmer".

Jag är inte på något sätt utbildad inom infrastruktur, men har nog kommit att bli ganska bra på att tänka kring det, speciellt infrastruktur som har med cykling att göra. Detta är ju dels för att jag är en aktiv A-B-cyklist själv, men också för att jag har fått och får så otroligt bra respons från er läsare.

Som bloggare blir man förr eller senare fanatisk statistik-knarkare. Man kollar statistiken på bloggen stup-i-kvarten. Är alla bloggare så? Troligen inte, men merparten av dom jag känner är det, fast många tycker det är lite pinsamt att erkänna.

Så, jag är så nyfiken på vad ni är för några som läser min blogg. Ni får gärna kommentera här under. Kön, ålder, sträcka ni cyklar och hur (träning, motion, brukscyklar etcetera) ni cyklar hade varit kul att veta. Det kommer dessutom dyka upp lite omröstningar ute till höger här på sidan.

Tack för att ni finns och att ni ger mig bra feedback! Utan er finns inte bloggen!

Cykla lugnt!

9 kommentarer:

  1. Man, 33. Cyklar som motionär olika långa sträckor. Som vardagscyklist alla sträckor inom Malmö, ibland även utanför.

    SvaraRadera
  2. Man, 21, runt i östergötland, hur?

    SvaraRadera
  3. 32 år, cyklar i Malmö på en cityhoj, även med cykelkärra ibland, och när säsongen tillåter (mars-okt, 3 dgs i v) mellan Malmö-Lund på min supersnabba Nishiki.

    SvaraRadera
  4. Man, 39, v.götaland - cyklar till o från jobbet totalt 7 km men försöker cykla så mkt som möjligt om jag inte tar buss. Cykel går snabbast och är lättast för man slipper väntan + att man ser så mkt roligt på vägen.

    SvaraRadera
  5. Man 34. Eventansvarig, Sportson Göteborg. Håller koll på cykelsverige och cyklar till och från jobbet på min grymt snabba apollo limited...

    SvaraRadera
  6. Man i fyrtioårsåldern, arbetar på gatukontoret, Malmö stad. Cyklar alltid (nästan) i tjänsten och en hel del på fritiden.

    SvaraRadera
  7. Nu har jag ju inte suttit vid bloggar på ett bra tag (fast jag har plugg och inte en bebis, stort grattis föresten!) så jag har läst i kapp lite som jag missat.

    Själv är jag 21 år, bor i Norrköping, studerar på gångavstånd så cykeln står för det mesta. Kanske cyklar högst 5 km i veckan, under sommarhalvåret, och då som transportmedel istället för kollektivtrafik. Men det mesta vet du ju redan ;)

    SvaraRadera
  8. Tack för alla kommentarer, jag ser fram emot fler!

    Det var skönt att du kom med Katarina, för det var väldigt vad mycket medelålders män det var som skrev. MEN, det speglar kanske också statistiken över vem den typiske medel- till lång-distanspendlaren på cykel är.

    SvaraRadera
  9. Man, 52. Cyklar i Malmö varje dag. Oftast till Malmö Central från Limhamn men också runt på många andra ställen. Bilens bromsar börjar rosta fast...

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails