torsdag 31 december 2009

Slut på 2009 med blickar fram mot 2010.

Jag skulle vilja tacka den lilla skara läsare jag har haft under min korta period under 2009. Det har varit en ny upplevelse i livet att börja skriva på en blogg. Det har gjort att jag har kunnat strukturera alla mina tankar kring miljö och motion, men även fått mycket nya infallsvinklar och synsätt att bearbeta. Detta kommer sig av en mängd intressanta kommentarer och mail jag fått från er läsare.

2009 var året för mig där jag tog steget och började cykla mina 5 mil till och från jobb. Den tanke som började ur en ekonomisk synvinkel, mer än en miljömässig sådan, har utvecklats till en större tanke som innefattar miljö, ekonomi, hälsa och mental hälsa. Detta har till stor del varit tack vare två av mina favoritbloggar, cykelidag.se och Biology & politics.

2010 kommer fortsätta i samma tecken som 2009 slutade. Cyklandet kommer fortsätta och ta ny fart när våren kommer. 2010 kommer också innebära en ny milstolpe för mig då jag disputerar i oktober. Det betyder att jag kastas ut i verkligheten och måste bestämma mig för vad jag ska göra i mitt liv. Ytterligare två mål finns under 2010, att springa Broloppet och Sydkustloppet. Två halv-maraton som ska bli kul att genomföra.

Nä, nu åter till stöket inför nyårsfirandet. Det bär snart av till en liten stuga ute i skogen med familj och nära vänner.

Gott nytt år och på återseende 2010!

2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År själv!!! Nu lägger jag till din blogg till min länklista, det borde jag ha gjort för länge sedan. Men bättre sent än aldrig!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Marcus för det hedrande omnämnandet! Kul att ha fått inspirera dig!
    God Fortsättning och på återseende.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails