torsdag 5 maj 2011

Det glittrar till i Skåne efter Kommunvelometern 2011

Jag lovprisar ofta Malmö för deras jobb i att underlätta och förbättra för cyklister. Visst, Malmö är ingen drömstad när det gäller cykling och det finns mycket att göra, men man är på god väg och man jobbar faktiskt otroligt hårt med frågorna. Däremot har jag skrivit ofta att Lund inte är så bra och jag undrar ofta vad som händer där. Idag fick jag se att jag har haft både rätt och fel, vilket känns väldigt bra åt båda hållen. Skönt att Malmö för kvittot, men också skönt över att jag har haft fel när det gäller Lund. Jag får bege mig in till Lund och prata lite med folket på gatukontoret där helt enkelt.

Malmö blev idag utsedda till 2011 års cykelkommun i Cykelfrämjandets Kommunvelometer, tätt åtföljda av Lund. Ett stort grattis. Det är ett bra kvitto på att jobbet man lägger ner faktiskt gör skillnad.

Vill man läsa hela rapporten finns den här.


Bilden är från Cykelfrämjandets hemsida.


Visst är det skönt att cykla i Malmö och Lund och veta att det bara kommer bli bättre eftersom vi har kommuner som satsar bra på cyklingen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails