fredag 28 maj 2010

Inga löjliga bilresor


Idag blev det en cykeltur till affären i ösregnet. Ganska gött väder ändå när man har bra regnbyxor och jacka. Inte alls så otrevligt som många vill få det till. Tror jag ska prova fler gånger. :)

Här för leden fick jag ett mail från Kristina, som bloggar för Malmö stads kampanj "Inga löjliga bilresor", där hon undrade om hon fick ställa lite frågor om cykling. Kampanjen går ut på att man vill få fler att cykla inom staden och framför allt vill man få bort alla löjliga bilresor, enligt dom bilresor under 5 km (jag skulle nog säga 10km, men jag köper konceptet). Självklart ställer man upp på något sånt! Det är ju bara kul att få feedback på sin blogg och dessutom få säga vad man tycker och tänker. Sagt och gjort, i tisdags träffade jag henne och hennes fotograf i Pildammarna och vi pratades vid lite. Trevliga frågor och en trevlig pratstund. Sammanfattningen kan ni läsa på "Inga löjliga bilresor".

Ha en bra dag och cykla lugnt!

Hepp!

1 kommentar:

  1. Hej! Att cykelbanorna är gjorda för långsamma cyklister är helt sant. Ytterligare ett problem med cykelbanorna är att de passar bäst för ensamma cyklister. Att cykla två i bredd brukar vara svårt, man måste cykla i "gåsaled" när man är på cykeltur med vänner och familj.

    Med bättre (framför allt bredare) cykelbanor hade cykeln varit ett alternativ för betydligt fler typer av resor. Och fler malmöfamiljer skulle kunna ha cykeln som primärt transportmedel.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails