onsdag 1 juni 2011

Milstolpe och en liten paus

I måndags var det så skarpt läge för cykelseminariet jag arrangerade i egenskap av cykelbloggare. Det var mer välbesökt än jag vågade hoppas på när jag först gick ut med idéen och dessutom blev det en väldigt bra diskussion. Jag tackar alla deltagare för att ni kom och delade med er av era åsikter och funderingar. Det var en bra blandning av fixies, nyttocyklister, kvinnor och män, alla åldrar, A-B-cyklister, motionärer, långdistansare, politiker och planerare.

Det kom upp en hel del bra punkter som jag tänker sammanställa och dela med mig av här på bloggen. Jag kommer också föra tankarna, frågorna och åsikterna vidare till Janet van der Meulen Visser som sysslar med cykelfrågor på trafikverket. Hon skulle egentligen ha funnits på plats, men fick tyvärr förhinder och har bett mig ge henne en sammanfattning av seminariet.

Dessutom filmades och sändes hela tillställningen live här på bloggen (tack Joakim!). Detta finns dessutom att titta på även så här i efterhand.

En sammanfattning och lite tankar kring det får ni dock vänta lite på eftersom jag kommer ta några dagars paus i skrivandet här av olika anledningar. Jag kommer tillbaka starkt efter helgen med sammanfattning och lite nya friska uppslag som är intressanta!

Ha en underbar helg och låt hjulen på cykeln rulla!

Cykla lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails