fredag 29 april 2011

Malmö under luppen.

Idag var det en riktigt fin dag att cykla till Lund från Malmö. Sol, lite vårdoft i luften och c:a 10 grader. Sen att det var brutal motvind hela vägen får jag kanske bortse ifrån. Men en sak är säker, det ska bli gött med lite vindskydd i framtiden.

Idag är en bra dag för bloggen. En liten notis på första sidan i Sydsvenskan och sedan ett helt uppslag inne i tidningen. Det är inte var dag man får det som cykelbloggare. Jag är givetvis otroligt glad för detta.

Dessutom nämndes tre av mina blogg-grannar i ämnet, nämligen "Cykla i Malmö", "Malmö Lund cyclechic" och "Cykelköket". Trevligt trevligt.

Det är bra att Sydsvenskan skriver om cykling, ju fler som läser om det, desto fler plockar fram cykeln för att pendla. Dessutom funkar det ju bra i en stad som Malmö där man verkligen försöker tänka mer på cyklisterna; ibland lyckas man bra, ibland lite mindre bra.

En sak som jag absolut känner är uppskattat bland trafikplanerarna och ibland cyklisterna är när cyklisternas åsikter når fram till de som ska ta besluten. I detta hoppas jag kunna spela en viss roll och därför gillar jag verkligen när ni berättar för mig vad ni har för tankar och reflektioner kring cykling. Som vanligt är ni mer än välkomna att dela med er av era tankar, antingen som kommentarer här på bloggen eller genom att maila mig på joreduff(at)gmail(dot)com.

Ha en bra dag och cykla lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails