onsdag 3 augusti 2011

Felanmälan och deras svar, 2.0

Korsningen Lundavägen-Vattenverksvägen
innan lagning

För ett tag sedan skrev jag om mina två försök att använda den officiella kanalen in i Malmö stad dels för att fråga om färgen på räckena som de satt upp vid trafikljusen och dels för att felanmäla korsningen Lundaväge-Vattenverksvägen. Bilden visar hur det såg ut när jag felanmälde. Vid brunnen är det stora mellanrum mellan lock och asfalt och de stora hålet är verkligen ett stort hål med flera decenniers lagande och lappande. Dessutom är det otroligt spårigt eftersom många bussar korsar här. Precis till vänster om mig (tyvärr utanför bilen) är det också några fina kanter och hål.

När det gäller felanmälan fick jag svaret,

Du har gjort en anmälan till Malmö stad, som har nummer 213520 på VATTENVERKSVÄGEN & LUNDAVÄGEN som gäller Cykelbanebeläggning.

Ärendet är färdigbehandlat och avslutat.

 Entreprenören är underrättad och kommer åtgärda skadorna Lundavägen / Vattenverksvägen. 

Med vänlig hälsning

Malmö stad
Gatukontoret

Detta svar fick jag den 10 juni och jag ska säga att jag var lite skeptisk till det hela. Ärendet behandlat och avslutat. Hmm…

MEN, i måndags när jag cyklade till Lund för första gången under semestern var det ny asfalt i korsningen. Inte på hela körbanan, men inte heller det infernaliska lappandet som man ser på många ställen. Bra där Malmö stad!

Bilden här visar hur det såg Tyvärr har bilden jag tog försvunnit från min mobil, men jag ska försöka fixa en ny inom kort, om det inte är så att någon av er läsare har en redan nu. 

Cykla lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails