tag:blogger.com,1999:blog-5380769726646311158.post2571142247678239437..comments2022-04-02T18:15:38.662+02:00Comments on Malmö - Lund på cykel: Är det verkligen så svårt att se helhetsbilden? Förmodligen om man lever i symbios med sin ratt i bilen.Marcushttp://www.blogger.com/profile/05780054148611159347noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-5380769726646311158.post-71816712513004247362010-05-26T12:18:53.181+02:002010-05-26T12:18:53.181+02:00Anonym, tack för din kommentar. Du beskriver något...Anonym, tack för din kommentar. Du beskriver något som är väldigt trevligt. Jag brukar ta cykeln på kvällen och glida runt lite med kameran på axeln. Det går knappt i styrfart och det är helt ljuvligt. Dock funkar det inte att cykla så när man ska till jobb, speciellt inte om man har 5 mil fram och tillbaka. Det är ungefär samma sak som att cruisa fram med en gammal veteranbil på helgen och köra sin nyttobil på motorvägen när man ska till jobb. MEN, trikåer och tajta byxor får någon annan ha, det passar inte mig. Dessutom älskar jag när jag ser en kostym- eller dräkt-klädd affärsman/kvinna komma cyklande till jobb på morgonen.Marcushttps://www.blogger.com/profile/05780054148611159347noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5380769726646311158.post-45292757881634817072010-05-26T12:08:44.195+02:002010-05-26T12:08:44.195+02:00Tillhör en utrotningshotad art. Långgsamcyklar. Sj...Tillhör en utrotningshotad art. Långgsamcyklar. Självklart utan trikåer, reflexväst och hjälm. Njuter. Upplever.Trampar i maka takt mil efter mil efter mil.. regelbundet. Passionerad cyklist. Snart får jag väl emigrera till mer cykelvänliga länder som Tyskland eller Holland där det är helt Ok att cykla..långsamt, med vanliga kläder, kostym, klänning, högklackat och utan övriga tillbehör.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5380769726646311158.post-80994776485707429582010-05-25T15:42:03.040+02:002010-05-25T15:42:03.040+02:00Mycket bra skrivet. Trafikpolitiken i huvudstaden ...Mycket bra skrivet. Trafikpolitiken i huvudstaden har tyvärr aldrig präglats av någon större framsynthet. Se bara på parkeringsnormen som man i Stockholm höjde för några år sen så att nybyggen nu måste ha minst 1,0 bilplatser per hushåll. Cykelnormen är 1,5 per hushåll mot Malmö och Göteborg som höjt till 2,5.Ivan Lhttps://www.blogger.com/profile/13346255279106737294noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5380769726646311158.post-76521913644388765272010-05-25T09:38:56.250+02:002010-05-25T09:38:56.250+02:00Jag "puffar" inte för en grön våg på 20 ...Jag "puffar" inte för en grön våg på 20 - 25. Det var en tanke. För min del hade 30 km/h-våg också funkat bättre och att det skulle passa långsamma cyklister som håller 15 km/h är ju en god tanke. Jag tror och hoppas att detta är något man kommer att titta mer på i utvecklingen av cykelnätverket. Vilken hastighet det ska vara på den gröna vågen får man ju besluta efter att ha undersökt saken. Det kanske inte är optimalt att hålla 30 på cykelvägarna, samtidigt som det är oerhört frustrerande att "fastna" bakom de långsammare cyklisterna.Marcushttps://www.blogger.com/profile/05780054148611159347noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5380769726646311158.post-18322649742212951812010-05-25T00:19:26.332+02:002010-05-25T00:19:26.332+02:00Snälla - puffa inte för grön våg på 20-25 km/h - ...Snälla - puffa inte för grön våg på 20-25 km/h - det blir oändligt ryckigt för oss som vill ligga runt 30 km/h. 30 km/h-våg passar både bilar, snabbcyklare och långsamcyklare som kör 15 km/hAnonymousnoreply@blogger.com